Background/ Challenges / Solution / Benefits for Case 1
Inventory management for reducing production downtime
Every maintenance staff in Company Y can properly perform their maintenance works in reference to past repair works. In addition, they don’t take a time to look for component as CMMS (eServ) manages inventories. Now that they take shorter time on repairing facilities. Downtime is about 75% decreased.
Engineers in S company updates the list of equipment on CMMS (eServ) instead of papers. They also use Parts Inventory function, and it allows them to share parts inventory among three factories. eServ visualizes their parts inventory. Now their parts stock gets optimized, and it results in cost reduction. Inventory of consumable parts is decreased about 17%.
Company C performed risk assessment of spare parts and registered all inventory on CMMS (eServ). Each equipment master includes links of its components and inventory. That’s why they know correct number of extra inventories. eServ manages input and output of spare parts and anyone in the company know the status of inventory anywhere.
Background/ Challenges / Solution/Benefits for Case 2
Reduce manpower for cause analysis
CMMS (eServ) analyzes inputted information and shows results in report or graph. eServ makes MTBF (Mean Time Between Failures), Downtime, and Failure counts by causes. O company has analyzed these graphs on dashboard based on real time data. Moreover, eServ performs specific analysis.
For example, to analyze the graph of Failure counts by causes again, they know what model causes many failures easily. And they have Understood what model has the most expensive maintenance cost. eServ shortens time for maintenance person to make monthly report. Time for making monthly report from 5 hours to 5 minutes(98.3% decrease! ).
ความเป็นมา / ความท้าทาย / แนวทางแก้ไข / ประโยชน์สำหรับกรณีที่ 1
การจัดการสินค้าคงคลังเพื่อลดอัตราการหยุดทำงานในด้านการผลิต
พนักงานซ่อมบำรุงในบริษัท Y สามารถดำเนินงานได้อย่างดี โดยอ้างอิงจากงานซ่อมครั้งที่ผ่านมา นอกจากนี้ยังไม่ต้องเสียเวลาในการค้นหาส่วนประกอบเนื่องจาก CMMS (eServ) ได้จัดการสินค้าคงเหลือแล้ว ในตอนนี้พวกเขาใช้เวลาเพียงสั้นๆในการซ่อมแซมอุปกรณ์ จึงลดอัตราการหยุดทำงานลงได้ประมาณ 75%
วิศวกรใน บริษัท S อัปเดตรายการของอุปกรณ์บน CMMS (eServ) แทนเอกสาร พวกเขายังนำฟังก์ชั่นนี้ไปใช้กับอะไหล่คงคลัง ซึ่งช่วยให้พวกเขสามารถแบ่งอะไหล่คงคลังระหว่างโรงงานสามแห่งได้ โดย eServ จะแสดงภาพจำนวนคงเหลือขึ้นมา ในตอนนี้สต็อกอะไหล่ของพวกเขาได้รับการปรับให้เหมาะสม จึงส่งผลให้ต้นทุนนั้นลดลง และอะไหล่คงคลังที่สิ้นเปลืองก็ลดลงประมาณ 17%
บริษัท C ทำการประเมินความเสี่ยงของชิ้นส่วนอะไหล่และบันทึกข้อมูลของสินค้าคงคลังทั้งหมดบน CMMS (eServ) ในอุปกรณ์หลักแต่ละตัวจะมีลิงค์ของส่วนประกอบและสินค้าคงคลัง ซึ่ง eServ จัดการทั้งการนำเข้า-ส่งออกของชิ้นส่วนอะไหล่ นั่นคือเหตุผลที่พวกเขาสามารถรู้จำนวนที่ถูกต้องของสินค้าคงเหลือและรู้สถานะของสินค้าคงคลังได้ทุกคลัง
ความเป็นมา / ความท้าทาย / แนวทางแก้ไข / ประโยชน์ของกรณีที่ 2
ลดกำลังคนในการวิเคราะห์สาเหตุ
CMMS (eServ) วิเคราะห์ข้อมูลที่ป้อนเข้ามาและแสดงผลลัพธ์เป็นรายงานหรือกราฟ eServ ทำให้ MTBF (เวลาเฉลี่ยระหว่างความล้มเหลว) เวลาหยุดทำงานและความล้มเหลวนับตามสาเหตุ บริษัท O ได้วิเคราะห์กราฟเหล่านี้บน dashboard ตามข้อมูลเรียลไทม์ ยิ่งไปกว่านั้น eServ ยังทำการวิเคราะห์แบบเจาะลึกได้
ตัวอย่างเช่น ในการวิเคราะห์กราฟของการนับความล้มเหลวตามสาเหตุอีกครั้ง พวกเขารู้ว่าแบบจำลองใดที่ทำให้เกิดความล้มเหลวได้อย่างง่ายดาย และพวกเขาเข้าใจแล้วว่ารุ่นใดมีค่าบำรุงรักษาแพงที่สุด eServ ช่วยลดเวลาสำหรับผู้ซ่อมบำรุงในการทำรายงานประจำเดือน โดยลดจาก 5 ชั่วโมง เป็น 5 นาที (ลดลง 98.3%)
Background/Challenges ・Monitoring the deterio……
Background/Challenges OpreX LIMS provides man……